14 de desembre de 2016

Projecte tecnològic educatiu

Després de conèixer en primera persona la vida de Neil Harbisson, ens va semblar molt interessant poder realitzar un projecte educatiu per explicar i conscienciar els alumnes sobre la importància de la tecnologia en les nostres vides. La nostra activitat està dirigida als alumnes de Cicle Superior (5è i 6è de Primària). El nostre projecte es basa, primerament, en la competència comunicativa, lingüística i audiovisual i en la competència del tractament de la informació i competència digital per tal de conèixer nous conceptes de la vida d'un personatge conegut i d'interès, a través de mètodes tecnològics. També, volem potenciar la competència del coneixement i la interacció amb el món físic i per fomentar el respecte a les diferències dels altres, atendre a la diversitat, a utilitzar l'empatia per viure en societat, coneixent i respectant aquest cas tan particular. L'última competència reflectida en el nostre projecte és la competència social i ciutadana. A partir d'aquest, fomentarem la comprensió del món en el que vivim, posicionant-los en el punt de vista de Neil Harbisson. 

En la nostra primera sessió, a través d'una imatge interactiva amb enllaços externs utilitzant l'aplicació Genially, s'explicaran els trets principals de la vida d'aquest personatge. A banda, es visualitzarà un vídeo que exemplifica el dia a dia d'aquest. En la segona sessió, realitzarem un joc cooperatiu  en grup utilitzant el Kahoot amb preguntes relacionades amb allò que hem explicat. Es repartirà una peça de trencaclosques per cada pregunta correcta. El grup que aconsegueixi més peces serà el guanyador. La nostra avaluació es centrarà en el nombre d'encerts del joc. Valorarem si s'han assimilat els conceptes bàsics de: monocromatisme, cyborg, els trets biogràfics del personatge, funcionament de la seva antena i la relació entre els colors i la música. També, si els alumnes empatitzen i es solidaritzen amb el personatge i reflexionen sobre la importància de la tecnologia. Hem utilitzat una càmera de vídeo, un ordinador, el projector, els mòbils o tabletes dels alumnes i les apps Kahoot, Genially i Imovie

El nostre canvas per organitzar la realització del nostre projecte:



Un exemple de pregunta del nostre joc utilitzant el Kahoot:



Vídeo que exemplifica el dia a dia de Neil Harbisson:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada