Actualment estem vivint un gran canvi evolutiu en l'era digital. És per això que hem de conèixer l'aprenentatge al segle XXI. Primer de tot, volem fer referència als redissenys dels espais d'aprenentatge. Hem deixat de banda les classes monòtones i hem passat a unes més dinàmiques i motivadores gràcies als nous aparells digitals. A causa dels canvis dintre de l'aula, el rol del professor també ha evolucionat. Aquest ha hagut d'adaptar-se a les tecnologies i aprendre a crear continguts innovadors. El professor és una persona que acompanya als alumnes, de manera amena i divertida amb nous mètodes i recursos. Per altra banda, el rol de l'estudiant també ha adoptat noves maneres de treballar a causa del canvi constant que viu la nostre societat, la introducció de tecnologies al seu dia a dia i la nova visió digital del nostre dia a dia i del nostre món.
Per tant, considerem que el perfil professional de mestre ja no pot ser únicament transmissor de coneixements, sinó que ha d'assolir el paper de mediador, un paper més participatiu amb els seus alumnes. Ha de ser un element que proporcioni facilitat, ganes i motivació per aprendre, que creï nous continguts amb recursos nous més atractius per l'alumnat. Les TIC permeten que els alumnes tinguin una manera de treballar més participativa i que col·laborin més a l'aula. Per respondre la pregunta: com puc ser un educador del segle XXI?, hauríem de considerar diferents característiques com la creativitat, el dinamisme, la originalitat o la innovació a l'hora d'educar. L'educador és un pilar fonamental en el creixement de les persones i per aquest motiu, ha de ser coneixedor del món en el que viu, adaptar-se als canvis i estimar i esforçar-se en la feina que fa ja que és importantíssima per la societat i pels individus que està educant.
Per tant, considerem que el perfil professional de mestre ja no pot ser únicament transmissor de coneixements, sinó que ha d'assolir el paper de mediador, un paper més participatiu amb els seus alumnes. Ha de ser un element que proporcioni facilitat, ganes i motivació per aprendre, que creï nous continguts amb recursos nous més atractius per l'alumnat. Les TIC permeten que els alumnes tinguin una manera de treballar més participativa i que col·laborin més a l'aula. Per respondre la pregunta: com puc ser un educador del segle XXI?, hauríem de considerar diferents característiques com la creativitat, el dinamisme, la originalitat o la innovació a l'hora d'educar. L'educador és un pilar fonamental en el creixement de les persones i per aquest motiu, ha de ser coneixedor del món en el que viu, adaptar-se als canvis i estimar i esforçar-se en la feina que fa ja que és importantíssima per la societat i pels individus que està educant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada