Flipped Classroom o aula invertida és una tècnica educativa que consta de dues parts: la interacció, que consisteix en activitats d'aprenentatge en grup dins de l'aula; i la instrucció individual, basada en la preparació del contingut fora de l'aula. La diferència entre una classe tradicional i una classe invertida és que la primera, el mestre explica els continguts a classe. En canvi, en la segona, l'alumne consulta els continguts a casa, i per tant, els deures que es fan tradicionalment a casa, en l'aula invertida es realitzen a l'escola. Això implica que els alumnes participin més i puguin resoldre els seus dubtes fomentant l'exploració, l'articulació i l'aplicació d'idees. Els estudiants treballen en grups dins l'aula per treballar el material ja après, mentre el professor està a l'aula perquè els alumnes puguin generar dubtes i fer preguntes en un ambient de grup més petit.
Pensem que utilitzant aquest mètode, el professor es pot comunicar millor amb els alumnes i és més conscient de la comprensió de l'estudiant. També pensem que un dels beneficis és que l'aula invertida permet molta més flexibilitat, ja que es poden fer preguntes durant la classe sobre l'anàlisi dels continguts preparats a casa mentre que a l'aula tradicional, els alumnes haurien de realitzar els deures o treballs a casa després d'haver après els nous conceptes a classe. Considerem que aquest tipus de classe fomenta l'exploració, l'articulació i l'aplicació d'idees basades en el tema après. També creiem que aporta molta autonomia i independència a l'alumne. L'assimilació dels coneixements és més profunda i s'interioritza molt més la informació ja que l'alumne arriba a classe amb les idees ja clares des de casa. El professor pot anar a un ritme més lleuger i es guanya temps per poder realitzar altres activitats que no siguin únicament l'explicació teòrica tradicional.
Pensem que utilitzant aquest mètode, el professor es pot comunicar millor amb els alumnes i és més conscient de la comprensió de l'estudiant. També pensem que un dels beneficis és que l'aula invertida permet molta més flexibilitat, ja que es poden fer preguntes durant la classe sobre l'anàlisi dels continguts preparats a casa mentre que a l'aula tradicional, els alumnes haurien de realitzar els deures o treballs a casa després d'haver après els nous conceptes a classe. Considerem que aquest tipus de classe fomenta l'exploració, l'articulació i l'aplicació d'idees basades en el tema après. També creiem que aporta molta autonomia i independència a l'alumne. L'assimilació dels coneixements és més profunda i s'interioritza molt més la informació ja que l'alumne arriba a classe amb les idees ja clares des de casa. El professor pot anar a un ritme més lleuger i es guanya temps per poder realitzar altres activitats que no siguin únicament l'explicació teòrica tradicional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada