11 de novembre del 2016

Mobile Learning

En l'actualitat, la tecnologia ha evolucionat de manera exponencial. Existeixen molts tipus de dispositius mòbils: portàtils, ultrabooks, videoconsoles, reproductors de MP3, mòbils i tauletes tàctils. Amb tots auests aparells d'ús tecnològic podem realitzar un nou concepte en el camp de l'educació: el Mobile Learning o revolució del e-Learning. Una de les característiques principals de Mobile Learning es basa en l'aprenentatge utilitzant apps i en la possibilitat de connectar, compartir i interaccionar amb altres usuaris. La clau de Mobile Learning està en la contextualització, situant l'aprenentatge en altres entorns i espais, crear situacions per l'alumnat per generar coneixement i resoldre problemes en escenaris reals. Els mòbils i tauletes tàctils permeten fer qualsevol cosa, la seva mida fa que siguin molt portables, ja que permeten trencar les barreres temporals i espacials de les escoles, aprendre de manera obliqua en qualsevol moment i lloc. 

En conclusió, el Mobile Learning és una tècnica innovadora molt beneficiosa per l'aprenentatge diferent, utilitzant nous mètodes i recursos, apropant l'alumnat a la tecnologia i fent-la formar part del seu procés d'aprenentatge. Permet crear nous tipus d'activitats diferents a les tradicionals i pensem que ha fet una pas endavant en l'educació i ha revolucionat les antigues tècniques d'aprenentatge ja que el Mobile Learning és molt més ric en pluralitat d'espais, d'informació, continguts i metodologies.  Creiem que és necessari aplicar-ho a la pràctica i que en el nostre futur com educadores ho utilitzarem freqüentment ja que considerem que és fonamental introduir aquest concepte tecnològic a les aules per diversificar l'aprenentatge dels nostres futurs alumnes, treballar amb apps interessants a la última, preparar-los millors pel futur i fer-los més aptes per la societat de la informació.







A continuació, us mostrarem diverses apps per integrar-les a la pràctia educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada